Adaptarea la început de an școlar

A început școala, au trecut primele emoții, primele impresii. Te așteptai să se adapteze copilul mai repede, și totuși nu are tragere de inimă să se trezească dimineața și să meargă spre școală. Poate îți spune că îl doare burtica, ori comunică clar și precis și îți zice că îi e teamă și nu mai vrea acolo. Ce faci? Să renunți nu e o opțiune, așa că îți sugerez următoarele:
  1. Oferă-i timp, dimineața, la trezire. Acodă-i 10-15 minute de pupici, îmbrățișări, joacă. Apoi intrați în rutina de zi cu zi. Oferă-i timp cu tine și dupămasa ori seara, pentru a vă reconecta după timpul petrecut separat.
  2. Atunci când copilul este lăsat cu succes în grija altei persoane, fie ea bonă, educator sau învățător, se creează un transfer de atașament. În acest fel, copilul se simte în siguranță. Este bine așadar să vorbești cu învățătorul sau cu educatorul și să îi descrii firea copilului, ce îl pasionează, ce temeri are. În acest fel, unui cadru didactic dedicat îi va fi mai simplu să susțină copilul la început de an școlar.
  3. Are copilul prieteni sau cunoștințe în clasă? Încearcă să îl încurajezi să se apropie de copiii cu interese comune cu ale sale. Vorbește cu părinții colegilor și stabiliți să vă întâlniți pentru a se juca copiii în afara programului. Odată ce va avea un grup de prieteni, totul va fi mai ușor.
  4. Jucați-vă, hârjoniți-vă pentru a elibera stresul prin râs. Puteți juca jocuri în care tu nu îți dorești să intri într-o cameră sau să îl părăsești, iar el insistă sau te împinge de la spate. Tu țipi și te tăvălești pe jos, te agăți de tocul ușii și spui că nu vrei să îl părăsești, el râde și te împinge mai departe.
  5. Vorbiți seara despre 3 lucruri care v-au adus bucurie de-a lungul zilei. Vezi dacă mediul școlar este pe listă.
  6. Ai grijă să nu întârzii atunci când îți iei copilul de la școală.
  7. Faceți-vă brățări similare și stabiliți ca de fiecare dată când aveți nevoie unul de celălalt, să priviți brățara și să știți că celălalt “e acolo”.
  8. Ai grijă să fie hrănit sănătos și să se odihnească îndeajuns. Oboseala, foamea și deshidratarea au și ele rolul lor în păstrarea echilibrului emoțional.
Sper că ți-am fost de folos! Un an școlar cu cât mai multe împliniri vă doresc!
Dacă vrei ca articolele mele să îți apară în newsfeed, te invit să urmărești pagina de facebook Făurim Oameni  (Like, Follow – see first). Mulțumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *